Bilen bliver så god som ny hos Crashpoint
Den udtalelse kan du godt tage bogstaveligt.
Når bilen forlader vores skadecenter, kan du være sikker på, at den lever op til de samme sikkerhedsstandarder, som da den forlod samlebåndet.
Crashpoint er specialister i at udbedre skader på karosseri og chassis
Går du til din praktiserende læge, når du har brækket benet?
Nej, du tager selvfølgelig på skadestuen, hvor det er specialister, der tager sig af dit brækkede ben.
Men tænker du også over, at det autoværksted, som du benytter til serviceeftersyn, ikke nødvendigvis er det bedste sted at få repareret din bil, når den har fået en skade?
Hos Crashpoint kommer din bil i hænderne på eksperter. Vores kompetente medarbejdere er specialister i at udbedre skader på alle bilmærker og modeller. De følger nøje bilproducenternes anvisninger og bruger kun originale reservedele.
Det er din garanti for, at f.eks. beskadiget højstyrkestål ikke erstattes med billigere dele ved reparation af bilens chassis. Det er også din garanti for, at opretningen af karrosseriet er udført korrekt. Detaljer, der har stor betydning for din sikkerhed, hvis uheldet skulle være ude en anden gang.
Hvad sker der, hvis bilen ikke er repareret korrekt?
Når airbags udløses, så sker det i nøjagtig timing med karrosseriets "sammenkrølning”. I videoen herunder kan du se effekten på udløsning af airbags ved forkert opretning af karrosseriet. Forsinkelse på få millisekunder kan være fatale.
Kilde: Westdeutscher Rundfunk
Læs også artiklen fra Motormagasinet d. 16.09.13 om samme emne.
Vi sørger for, at vores medarbejdere ved, hvad de har med at gøre
Bilproducenterne forbedrer konstant teknikker og materialer til karrosserier og chassis. Derfor er den løbende uddannelse af vores medarbejdere nødvendig for at leve op til kravene i den EUROGARANT-certificering, som kun 10 skadecentre i Danmark har opnået. – Og vi kan med stolthed sige, at vi var det første skadecenter, der blev certificeret.
I modsætning til tidligere skal pladesmede – eller karrosseriteknikere, som er den mere korrekte betegnelse – løbende efteruddannes. Siden Crashpoint startede i 2009 har vi brugt mange ressourcer på at sende vores medarbejdere på kurser. Primært i England, hvor de bliver efteruddannet af nogle af de dygtigste i branchen.